Barrandovský most spojuje jižní část Prahy a jako součást městského okruhu je určen primárně
pro automobilovou dopravu, ale najdeme na něm prostor také pro pěší a cyklisty. Byl postaven v letech
1978–1988.
Železniční most vyšehradský je jeden ze dvou pražských železničních mostů. Je čtvrtým pražským mostem počítáno po proudu a jeho první konstrukce představovala
třetí nejstarší most v Praze.
Palackého most je po proudu řeky pátým pražským mostem,
třetím nejstarším mostem a třetím kamenným mostem v Praze vůbec...
Jako
šestý most po proudu Vltavy v Praze počítáme
Jiráskův most. Vznikl proto, že rozvíjejícímu se průmyslovému Smíchovu už nedostačovalo spojení Palackého mostem.
Most Legií je
sedmým v pořadí. Propojuje Střelecký ostrov se Smetanovým a Masarykovým nábřežím. Jeho stavba byla zahájena už v roce 1898 z popudu průmyslníka Vojtěcha Lanny.
Nejstarší dochovaný kamenný most v Praze a druhý nejstarší v České republice představuje gotický
Karlův most. Nechal jej postavit císař a král Karel IV.
1357. Mánesův most je
devátý na území Prahy a vznikl na místě historického přívozu, respektive pozdější železné visuté lávky pro pěší, která spojovala Staré Město a malostranský Klárov.
Čechův most je náš
secesní unikát. Jedná se totiž o jedinou takto velkou secesní mostní konstrukci. Byl tak právem zařazen mezi
chráněné technické památky. V pořadí je desátý v Praze.
Štefánikův most přímo spojuje Revoluční třídu a Letenský tunel. Současný
železobetonový most vznikal mezi lety 1949 – 1951 a projektovali ho Vlastislav Hofman a Otakar Širc.
Náš nejširší most nejen v Praze, ale i celé republice představuje
Hlávkův most. Po rekonstrukci v letech 1958 - 62 byl rozšířen z původních 16 m na 28 m. Po proudu Vltavy je v pořadí
12. pražským mostem.
Možná ne každý ví, že
druhý nejstarší most v Praze hned po Karlově mostě, je právě
Negrelliho viadukt. Byl totiž vybudován v letech 1846 až 1850. Jeho autorem byl rakouský inženýr Alois Negrelli.
Libeňský most je patnáctým mostem počítáno po proudu, který v Praze najdete. V oblouku řeky Vltavy propojuje levobřežní Holešovice a pravobřežní Libeň. Je určen pro
automobilovou a tramvajovou dopravu.
Šestnáctým mostem přes Vltavu v Praze je
most Barikádníků. Otevřen byl 28. 11. 1980. Most je dnes součástí Severojižní magistrály a má
zásadní dopravní význam.
Trojský most spojuje Holešovice s Trojou a je určen jak pro automobilovou dopravu, tak pro tramvaje, pěší a cyklisty. Jedná se o
moderní most, který bude napojen na tunel Blanka a městský okruh.
Nuselský most představuje
důležitou dopravní spojnici v Praze. Vede po něm dvouproudá magistrála a uvnitř tubusu linka metra...