Náš nejširší most nejen v Praze, ale i celé republice představuje Hlávkův most. Po rekonstrukci v letech 1958 - 62 byl rozšířen z původních 16 m na 28 m. Po proudu Vltavy je v pořadí 12 pražským mostem. Tvoří přímé napojení na tzv. přemostění Masarykova nádraží a také spojuje ostrov Štvanici s oběma břehy.
Důvodem výstavby mostu bylo vybudování Ústředních jatek v Holešovicích a pro dodávku zvířat bylo potřeba zlepšit spojení s nádražím Těšnov. Dvě generace architektů se střetly při výběru materiálu pro most. Tradičního železa a moderního betonu. Proto je dnes most ze dvou částí.
V letech 1908 až 1910 byla postavena jeho železná část a v letech 1910 až 1911 železobetonová část. Při rekonstrukci byla nedotčena jen část jeho výzdoby a železná část byla nahrazena železobetonovou. Most je tvořen 7 oblouky.
Most má zajímavou uměleckou výzdobu. Žáci J. V. Myslbeka, Bohumil Kafka a Ladislav Kofránek, vytesali reliéfy mužských torz přímo do betonu. Více známo je však 12 medailonů od Josefa Mařatky a Otto Gutfreunda v rozích hlavních oblouků. Na nich jsou osobnosti, které se zasloužili o stavbou mostu. Avšak projektanti mladé generace, Pavel Janák a inženýr František Mencl tam své medailony nemají.
Zajímavost:
Na Hlávkově mostu je pozoruhodné, že na rozdíl od ostatních pražských mostů, se jeho jméno nikdy nezměnilo. Jméno dostal po známém staviteli a filantropovi Josefu Hlávkovi.