Hlávkův most

Hlávkův most

Náš nejširší most nejen v Praze, ale i celé republice představuje Hlávkův most. Po rekonstrukci v letech 1958 - 62 byl rozšířen z původních 16 m na 28 m. Po proudu Vltavy je v pořadí 12 pražským mostem. Tvoří přímé napojení na tzv. přemostění Masarykova nádraží a také spojuje ostrov Štvanici s oběma břehy.

Důvodem výstavby mostu bylo vybudování Ústředních jatek v Holešovicích a pro dodávku zvířat bylo potřeba zlepšit spojení s nádražím Těšnov. Dvě generace architektů se střetly při výběru materiálu pro most. Tradičního železa a moderního betonu. Proto je dnes most ze dvou částí.

V letech 1908 až 1910 byla postavena jeho železná část a v letech 1910 až 1911 železobetonová část. Při rekonstrukci byla nedotčena jen část jeho výzdoby a železná část byla nahrazena železobetonovou. Most je tvořen 7 oblouky.

Most má zajímavou uměleckou výzdobu. Žáci J. V. Myslbeka, Bohumil Kafka a Ladislav Kofránek, vytesali reliéfy mužských torz přímo do betonu. Více známo je však 12 medailonů od Josefa Mařatky a Otto Gutfreunda v rozích hlavních oblouků. Na nich jsou osobnosti, které se zasloužili o stavbou mostu. Avšak projektanti mladé generace, Pavel Janák a inženýr František Mencl tam své medailony nemají.

Zajímavost:

Na Hlávkově mostu je pozoruhodné, že na rozdíl od ostatních pražských mostů, se jeho jméno nikdy nezměnilo. Jméno dostal po známém staviteli a filantropovi Josefu Hlávkovi.

Zaujala Vás naše nabídka? Kontaktujte nás!

Jméno příjemce služby (uvedené na poukazu)

Vaše jméno

Vaše příjmení

Kontaktní e-mailová adresa

Kontaktní telefonní číslo

Text poptávky

Chci zadat firemní údaje
Jméno společnosti
DIČ
Ulice
Město
PSČ
Stát
Zaškrtněte prosím políčko "Nejsem robot". Pomůžete nám tak ověřit, že formulář odesíláte skutečně, vy a nikoliv softwarový robot nebo škodlivý kód.